top of page

סלט זוקיני חי בטעם אסייתי

Updated: May 6, 2020



כידוע, בריאות טבעית ממליצה לאוכל חי חי חי...הכל חי. מה הכוונה הכל חי? מלפפון...עגבניה, חסה...ברור שחי! אבל הכוונה היא ממש חי להכל. לדלעת, לקשוא, לזוקיני.....כן כן. שמעתם נכון. אבל איך אפשר לאכול קשואים חיים? אותגרתי! איך יהיה אפשרי לאכול הכל חי? אז חזרתי ממסעדה אסייתית שווה....והיתה שם מנה שווה במיוחד! מלאה ירקות חיים מכל הסוגים. אז חקרתי ונתחתי ושחקתי קצת, ונדמה לי שמדובר ברוטב שווה, ודגשים בהגשה. מאז, הסלט הזה מככב אצלנו בשולחן השבת כמעט בכל שבת :) את הכל אני מכינה מראש: הרוטב שהוא כאמור- הלהיט, משתקשקש לו בצנצנת, הירקות נחתכים ומאוחסנים בקופסא, ושניה לפני ההגשה אני מערבבת את כל הטוב הזה יחד ומפנשת בהגשה טובה....תכף תראו, אז מה צריך? לירקות: 2-3 גזרים 2-3 זוקיני קולורבי צנונית או צנון נבטי מש עבים (אבל ממש לא חייבים, למעשה כל נבט יתאים כאן!) כמה גבעולי בצל ירוק או עירית חופן עלי כוסברה טריים רבע כרוב לבן או אדום - מה שבא ברוך הבא :) אפשר גם וגם תלוי כמה אתם עפים על כרוב 4-5 עלי חסה קראנצים במיוחד, עדיף מהלב של החסה ו....אפשר לשלב גם פירות :) אפילו רצוי! אפרסמון אחד או תפוח עץ או מנגו ,תלוי בעונה) או גם וגם צורת החיתוך חשובה! בעזרת קולפן ג'וליאן קולפים גזר, וזוקיני, קלורבי וצנונית מוסיפים כרוב קצוץ, עלי חסה חתוכים גס, נבטים בשלמותם, חותכים לטבעות גסות יחסית בצל ירוק או עירית, מוסיפים את חופן הכוסברה כשהוא קצוץ גס מערבבים היטב, והכי חשוב, מוסיפים את הרוטב רק שנייה לפני ההגשה.


איך מכינים את הרוטב? רבע כפית שמן שומשום איכותי שלוש כפות סויה תמרי (סופר חשוב שתיהיה נקיה מחומרי טעם וריח וחומרים משמרים!!!) רבע כוס סילאן טבעי 100 אחוז ללא סוכר אם אתם אוהבים חתיכת גינגר מגורדת בפומפיה...אז זה הזמן, לא כולם אוהבים, אני מאוד אוהבת וכמה שיותר יותר טעים אבל זה ממש עניין של טעם אז כדאי להתחיל בקטן ולבדוק... מיץ מחצי לימון משקשקים היטב בצנצנת, ושומרים במקרר לשעת הכושר :) בא לכם לשדרג את ההגשה? 1. גפרורי בטטה שווים חותכים בטטה לגפרורים בעזרת מנדולינה, מערבבים בקערה גדולה עם מעט שמן זרעי ענבים/שמן זית, מלח , טימין מיובש ופלפל שחור.... מכניסים לתנור לייבוש - למעלות נמוכות יחסית משהו כמו 50- 100 מעלות, ואופים היטב עד שגפרורי הבטטה יהפכו להיות יבשים לחלוטין, פריכים וטעימים (כדאי להעביר לצנצנת לשעת הצורך) 2. בוטנים רבותי בוטנים אני קונה חבילת בוטנים קצוצים מוכנה, מניחה לכמה רגעים במחבת לייבוש וקליה - אבל ממש בקטנה, ומכניסה לצנצנת, ושומרת לי לשעת הכושר :)



ואז, רגע לפני הגשת הסלט הסופר שפי שלנו, אנחנו מערבבים היטב את כל הירקות עם הרוטב שהכנו, מניחים בקערת חרס גדולה ורחבה, מפזרים מעל בנדיבות חופן גפרורי בטטה, ומעל הכל בוטנים....ומגישים! ספרו לי איך יצא!

439 views0 comments

Recent Posts

See All
bottom of page