top of page

שגרה בריאה - חלק שני

חלק ב' - אמצע היום, איך ממשיכים?

טורטיה טבעונית מכוסמת ירוקה מונבטת
טורטיה מכוסמת ירוקה

שגרה בריאה חלק ב' - אמצע היום, איך ממשיכים? בפרק הקודם התחלנו ניקוי. ניקוי קליל וסביר, כל בוקר, ממש בקטנה, מאפשרים לגוף לנקות רעלים ועומסים ומעניקים לו מקסימום אנרגיה במינימום מאמץ - פירות! קבלתי תגובות נהדרות ממי שאימץ ושמח בשינוי! יישר כח! קבלה של שגרת ניקוי קבועה היא אדירה! ולמי ששאל איך כדאי להמשיך - זה בשבילכם: ארוחת צהרים כבר 12 לערך, אכלנו רק פירות עד כה...ואנחנו עדיין ברוח "המינימום מאמץ עיכולי מקסימום אנרגיה". סלט טרי גדול יהיה מושלם, אפשר ירקות מאודים / מוקפצים / אפויים קלות למי שמוכרח לאכול משהו חם. ואפשר לשלב תוספת עמילן קטנה רגע...איזה עמילן מומלץ? בטטה, קינואה, כוסמת, בורגול, אורז בר, מג'דרה....לא חסר בטטה - בתנור היא מושלמת. מדהימה. מעט מלח, שמן זית וטימין. קינואה - רק לבנה - היא הכי משובחת - היא עשירה בחלבון ומלאה דברים טובים, אותה מכינים ממש כמו פסטה, מרתיחים מים, מבשלים מסננים ושוטפים, מפזרים מעט מלח אטלנטי ומגישים . כוסמת - רק ירוקה, ומונבטת - אחחח כמה דברים טובים יש בה! אבל לא בכל תבשיל, היא תאכל אצלנו בשלוש צורות בלבד: 1. כטורטיות כוסמת 2. כ"שקדי מרק" 3. לביבות אפונה וירק מתכון טורטיות כוסמת של שרה לאה היקרה מקבוצת הבריאות הטבעית שלי

500 גר כוסמת ירוקה מונבטת (על הנבטה ארחיב בטורים הבאים אי"ה)

טוחנים היטב בבלנדר עם ¾+ 3 - ⅓ 3 כוסות מים, הבלילה צריכה להיות סמיכה יחסית, אך לא מדי. קורט מלח אטלנטי או המליה ורוד אם רוצים לתבל... זה הזמן: אפשר לשלב אזוב מיובש (זעתר) , או אולי בכיוון של כמון ואבקת שום, אפשר אבקת בצל ואורגנו מיובש לכיוון של פיצה יותר...אפשר לשחק עם זה לגמרי תלוי במילוי שמשלבים בפנים.

לחמם מחבת נון סטיק בין פושר לחם ולהכין את הלאפות יוצא שיגעון, לא רוצים להפסיק

בעזרת מצקת קטנה מניחים כף אחת במרכז המחבת ופותחים כמו בקרפ, כמה דקות עד שמתקשה וניתן להפוך...והופכים. ומה מתאים לגלגל בפנים? אפשר למלא בממרח חומוס גרגרים חם וטרי, בתוספת חצילים ופלפלים קלויים, בצל ירוק וצרור נבטים או אולי כדורי פלאפל חומוס אפויים עם טחינה וסלט ירקות, ואפשר פשוט לנגב עם ממרח אבוקדו לצד הסלט בקיצור הבנתם את הרעיון. אין סוף לאפשרויות. ולסיום. הכי חשוב לאפשר בחירה ומגוון. שיהיה מטבח שמח ועשיר! וכן, אני יודעת שברוב הבתים הארוחות שמוגשות בצהרים ובערב כוללות וודאי: שניצל, קציצות, אורז תפח"א ובערב חביתות וקוטג', אבל כשחברות מצטרפות לארוחה הן מופתעות כל פעם מחדש לגלות שהילדים שלהן זורמים לגמרי עם האוכל המוזר של משפחת כהן, ומאמצות לפחות מתכון אחד.


213 views0 comments

Recent Posts

See All
bottom of page