top of page

פירה חומוס

Updated: May 6, 2020


טבעוני. משביע. מזין. משמח. חורפי
פירה חומוס

אחת המנות המספקות המשביעות והמזינות ביותר שהכנתי! בכלל הכנתי מילוי לסמבוסק :) ופשוט לא נשאר ממנו כדי למלא את הסמבוסקים... זה היה יום שישי, הילדים חזרו מבית הספר והצעתי להם לטעום...וככה נגמר לו כל המילוי. אני הייתי מאושרת שגיליתי מתכון שהם אוהבים מאוד, כזה פשוט. בלי התחכמויות, בלי שום, בלי שמן זית, בלי שום עניינים. ככה. פשוט חומוס. מלא ועשיר בכל טוב. אז בהחלט מדובר במתכון סופר פשוט, רק חשוב לאכול אותו חם! אפשר להגיש עם סלט ירקות עשיר וקערת טחינה בצד, אם יש לכם כח כנסו למתכון של כדורי הפלאפל שלי ותשדרגו את ההגשה :) בשבילי, קערה גדולה מחרס - מלאה בדבר המהמם הזה בהחלט משמחת את ליבי ולא צריך יותר מזה פשוט כלום! אז הנה המתכון:

מצרכים: 2-3 צ'ופים של גרגרי חומוס קטנים מושרים עדיף מונטבים 3 בצלים 3-4 כפות שמן זרעי ענבים מלח המליה ורוד פלפל רבע כפית כמון

איך מכינים? בסיר לחץ מבשלים את גרגרי החומוס (אני נוהגת להשרות את החומוס לפחות ליומיים ולהחליף את המים, אחרי יומיים כאלה הם ינבטו תוך עוד יום יומיים ולא יהיו גזים! העניין שאם חם צריך ממש לשים לב להכניס למקרר ולא להגיע לקלקול, זה קצת דק ועדין עם חומוס, ברגע שמבצבצץ לו הנבט זה ממש הזמן, בכל מקרה אפשר גם רק עם להשרות....אני גם נוהגת לשטוף את המים לחלוטין בתום הבישול זה גם מוריד מהגזים)

את גרגרי החומוס מסננים ומעבירים לקערה או לסיר רחב.

בנפרד - קוצצים 3 הבצלים ומטגנים בשמן עד להזהבה - אותם נוסיף לגרגרי החומוס שלנו, נתבל בכמון, במלח ובפלפל, ונמעך בעזרת מוט מעיכה של פירה, לפי רמת הפינוק של הילדים כך רמת המעיכה, יש ילדים שעבורם אוציא את הבלנדר מהמחסן גינה ואדאג שיהיה מרקם חלק לחלוטין (ואז צריך גם מעט מים חמים) ויש ילדים בוגרים יותר שמספיק כמה מעיכות וזה לגמרי בסדר... אני משוגעת על המנה הזו סתם ככה בקערה! אגב, לטבעונים או לעוברים לטבעונות שעדיין חושקת נפשם בסביך עם ביצה, מומלץ להחליף את המלח הורוד במלח שחור עשיר בגופרית - מלח שיתן בדיוק את הטעם המבוקש, כדאי להוסיף גם כמה טיפות לימון ולפזר כמה גרגרים חומוס, שוב, מומלץ להגיש עם סלט ערבי (ואם יש אורחים לא בקטע הבריאותי תגישו גם חצילים קלויים, עריסה חריפה...כמה חתיכות בצל חיות ופיתה)

196 views0 comments

Recent Posts

See All
bottom of page