top of page

פסטה עגבניות שווה עם טריקים וטיפים לשדרוגים טבעוניים לא מסובכים

Updated: May 6, 2020


אז לכבוד שבועות הבא עלינו לטובה, לכבוד כל אותן מעדנים ומתכונים הורסים שהופכים את החג הזה לכל כך אהוב...זה חג מעורר השראה, בקבוצות אני נשאלת איך מתמודדים עם כל מתכון ...איך הופכים אותו לבריא יותר וטבעוני כמובן. כל שאלה מציפה אותי ברעיונות והנה אני מוצאת את עצמי לילה לפני החג כותבת ומתעדת את כל הרעיונות: אז ככה. פסטה ברוטב רוזה - טעים! טיפים שווים בסוף המתכון, וטיפ שווה במיוחד למי שרוצה להשאר קליל אחרי שסיים לאכול ורוצה ליצור מנה מזינה ועשירה וסופר טעימה! 2 גרסאות לפסטה הזו. גרסא ראשונה פסטה אמיתית. כזו שקונים...כן כן מקמח. אפשר גם פסטה מקמח מלא. אבל אנחנו עדין מדברים על עמילן מרוכז וכבד. לא הכי מומלץ למי שבניקוי, אבל למשפחה שעושה מעבר לטבעונות או לבית בריא יותר המתכון הזה יהיה פצצה. למי שמעדיף את הגרסא הבריאה יותר והקלילה כמוני שיקפוץ לטיפ שבסוף. בכל מקרה עיקר המתכון כאן זה הרוטב השווה והטיפים!

חומרי גלם כפית אורגנו טרי או מיובש 1-2 שיני שום טרי קטוש או רבע אבקת שום מיובש

5 כפות שמן (אני ממליצה על שמן זרעי ענבים או שמן זית - אבל לא חייבים) 5 עגבניות בשלות מרוסקות

4 עגבניות מיובשות 2 גזרים מבולנדרים

2 כפות שמרי בירה

חופן עגבניות שרי חתוך לחצאים או רבעים 5 כפות קרם קשיו - המתכון כאן

חצי כפית מלח וורוד קורט פלפל צרור עלי בזיליקום חתוך גס

אז מה עושים? מבשלים פסטה - נו כמו שמבשלים פסטה, במים רותחים וכו'...כולם מכירים.

מכינים את רוטב העגבניות: את הגזר והעגבניות המיובשות מבלנדרים היטב ל"שייק" עם בערך חצי כוס מים (הגזר יתן לנו את המתיקות שתאזן את החמיצות של העגבניות.) מטגנים בשמן את עגבניות השרי כמה דקות, מוסיפים את השום, והאורגנו, חשוב לא לשרוף! זה חייב להיות ממש ממש בקטנה רק עד שהשום "יפתח" והארומה שלו תחלץ את כל הילדים מהטרמפולינה ישר אל המטבח :)

מוסיפים את הגזר המבלונדר עם העגבניות המיובשות ומבשלים עד לריכוך, מתבלים במלח ופלפל. מוסיפים את העגבניות הטריות המרוסקות ואת רסק העגבניות הקנוי, ומבשלים עד שהרוטב מצטמצם ומסמיך. מוסיפים את שמרי הבירה, מערבבים היטב ומבשלים רק עוד דקה או שתים. מורידים את הרוטב מהאש ומוסיפים אליו את הבזיליקום החתוך ואת קרם הקשיו. טועמים ומתקנים טעמים: חשוב שלא יהיה חמוץ מדי! אם יש צורך ממתיקים בדבש/אגבה/סוכר - מה שמתאים לתפריט שלכם או מה שיש במטבח שלכם! (שימו לב, הטעם של הקרם קשיו מתוק משהו, אז אם החלטתם להמתיק את הרוטב עוד קצת כי נפלתם על עגבניות חמוצות או משהו כזה...תעשו את זה ממש בעדינות שלא יצא מתוק מדי.)


מסננים את הפסטה ומערבבים היטב עם הרוטב, מטפטפים עוד מעט מקרם הקשיו בעזרת מזלג על גבי הצלחת למראה "גבינה מוקרמת"


* בא לכם להשקיע עוד קצת? קבלו טיפ שווה להגשה הורסת במיוחד! מוזגים את הפסטה לתבנית חרס או זכוכית. מכינים גבינה לגירוד. איך? סופר פשוט. רק צריך להתכונן מראש:) לוקחת את קרם הקשיו ומקפיאים בתבנית סיליקון קטנה, מוציאים ומגרדים בעזרת פומפיה גסה מעל הפסטה ואופים 2 דקות.

מקשטים בעלי בזיליקום ומשוויצים:)



* לא בא לכם רוזה? תוותרו על הקשיו. * אוהבים רוזה אבל לא מתים על קרם קשיו? נסו את המתכון עם קרם קוקוס במקום!


*רוצים להצמד לתפריט נטול עמילנים כמוני? מעולה! קחו קישואים (בעדיפות לזוקיני) ובעזרת קולפן ז'וליאן צרו ספגטי מקרוני ירוק (ממש כמו במתכון הזה), שימו אותו במחבת לכמה דקות רק עד שהוא יתעלף והנפח שלו ירד, ותערבבו עם הרוטב מהמתכון, וקבלתם מנה מלאה בירק, בסיבים ובכלל מלאה כל טוב! בלי רגשות אשם ובלי כבדות של פסטה!


ספרו לי איך יצא!!

38 views0 comments

Recent Posts

See All
bottom of page